MotoFolwark Strona Główna MotoFolwark
Forum Przyjaciół

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota Rav4 II model: ACA21 Silnik: 1AZ-FE - Sondy lambda
Autor Wiadomość
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-04, 11:12   

Parę dni cieszyłem się zgaśniętym czek endżinem zwanym też MIL a tu dzisiaj w drodze do pracy zapalił mi się....
Sprawdziłem o co kaman? I dzięki Bogu ze skrzyni nadal czysto. :-)
Jest za to błąd P1135 - obwód podgrzewania sondy lambda (bank: 1, sonda: 1)
Zajrzałem tam, Qerva, jest ich cztery i katalizator dwudrożny (tak wygląda).
Oj, za dużo elektroniki, za dużo.... Zachciało się lewakologom norm Euro ileśtam....
Za pewne w krótkim czasie poleci też druga (bank: 2, sonda: 1) nie ma co liczyć, na to iż jedna padła a druga jeszcze pożyje.... A potem te ścierwa diagnostyczne, za katem (Bank: 1 i 2, sondy 2 i 2). Ech, dopadła mnie nowoczesność w domu i zagrodzie.... :-(
Ed:
To jest widok od dziobu czyli prawa strona obrazka to lewa burta statku i vice versa(l) ;-)

P1135-Toyota.jpg
Co to Qerva jest? Płuco-serce czy jak? Zapędziłem się chyba w rejony motoryzacji nie dla mnie... Czas wracać na te łąki umajone kwieciem, tam takich gówien nie ma, za to ciągłe czycha ruda, hehe (Nie Ruda ofc.) ;-)
Plik ściągnięto 177 raz(y) 96.02 KB

_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
maciejza 


Posty: 3713
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-04, 11:51   

a może jednak to jakiś chochlik w ECM jeszcze siedzi ?

ja się nie znam, tylko podtrzymuje dialog ..., ale jak coś z tą sondą czy obwodem jej podgrzania (cokolwiek to znaczy) byłoby nie tak to w czasie jazdy chyba byś to w jakiś sposób odczuwał (poza diódką na desce "check engine" ;) )
_________________
nie bądź leszczem, nie chowaj się w aucie przed deszczem
"Lubię pałować po mazurskich winklach", zwykł mawiać dumnie, teraz takie epitafium wypiszemy mu na trumnie
 
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-04, 11:59   

I czuć, silnik nie chciał zapalić = długo musiałem kręcić (około 3-4sek wcześniej od strzała) MIL się zapalił po kilkunastu sekundach od uruchomienia silnika, Do momentu rozgrzania maszyny auto jechało mulaście jakby coś je trzymało. Po rozgrzewce zrobiło się dynamiczne ale MIL już nie zgasł.
To są sondy 4-ro przewodowe także zarazek pomierzę ile jest tam Ohm?
Sama lambada chodzi, ale dopiero jak się rozgrzeje od spalin i stąd to opóźnienie-mulenie.
Te grzałki to coś jak świeca żarowa wewnątrz lambady, ma natychmiast rozgrzać sondę do temperatury pracy.
Awaria tej grzałki będzie łatwa do zdiagnozowania, tak się wydaje.
Nie mogę znaleźć ile ma tego oporu być na zdrowej grzałce?
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-04, 12:52   

Wyczytałem, że grzałki w lambdach różnią się mocą a co za tym idzie oporem.
Jedne powinny mieć w okolicach 4 ohm a drugie w okolicach 12 ohm.
Jakie mają być tu? Nie mogę znaleźć.
Jakie by nie były to ta przedmiotowa (B:1,S:1) ma na multimetrze nieskończoność = w pizdu spalona, melodyjnie. Jej koleżanka (B:2,S:1) ma 1,75ohm czyli stan przedzawałowy, spodziewam się rychłego jej zejścia. Ścierw diagnostycznych (za katami) nie mierzyłem, ale niczego dobrego tam oczekiwać nie spodziewam się.
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-04, 15:41   

Wyrwałem się na chwilę do pobliskiego sklepu z narzędziami, bo uzmysłowiłem sobie, że nie mam klucza do tego pomiotu szatana. To taki klucz jak do świec tylko kaliber 22 (ale mm) i nacięty aby kambelki wyszły sobie bokiem. Niby można oczkowym 22, kabel z wtyczką przejdzie ale trzeba obrać katalizator z blach osłonowych a wiadomix jak to jest, większość jak nie wszystkie śruby urwą się i będzie "alle urwał!" ;-)
Uwaga klucz ten ma kwadrat 3/8" czyli ten średni rozmiar, nie mam takiego zestawu ale mam przejściówkę. Także pokręcim szrubamy! :-)

Klucz22Yato-sonda.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 30.49 KB

KluczYato22.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 43.36 KB

_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-05, 11:14   

Zajeżdżam dzisiaj do pracy Rav'ką, na parkingu i na jeszcze pracującym silniku sprawdzam błędy i co widzę? Ha, no tak, jest!
P1135 już nie jest sam, ma kolegę (albo koleżankę) P1155....
To błąd p.t. Niesprawność obwodu grzałki, sonda lambda (bank: 2, Sonda: 1)
To odpowiednik tej pierwszej tylko na sterburcie.
Qerva, pięknie... Chciało by się zaśpiewać za Dr Hackenbush'em "Nie, nie ruszaj" No ale to przecież nie jej wina, 16 lat przelatała i zmarło się biedaczce. No i tego się w sumie spodziewałem. :-/
Właściwie lambady dalej pracują, posypały się jeno grzałki. Gdy fura się rozgrzeje to jedzie normalnie, ale o "szybkim starcie" z rana można zapomnieć.
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2017-10-05, 12:35   

Zostaw auto na zimę w spokoju. Wrócisz do niego koło czerwca jak będzie cieplej i na pewno się poprawi.
_________________
po prostu gutek...
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-05, 16:16   

Hehehe, chyba tak. :-)
Wykręciłem tą pierwszą lambadę, (B:1,S:1). Nie chciała się poddać, ale trochę w tę, trochę w tamtą i puściła, czyli metoda "Frania, Mania, nocny stróż" działa, hehe. ;-)
Najoryginalniejszy oryginał, wkręcony tam jeszcze ręką starego Toyoty to:
Toyota 89467 42010
Denso 0290
Do Toyoty to się nawet nie wybieram, dowiem się, że 1k PLN i trzeba jeszcze w sygnet pocałować i się cieszyć bo to okazja...
W Denso też będzie bolało, ale mniej, mam nadzieję.

Denso:
DOX 0290 podobno nieprodukowana już, zastąpiona przez: DOX 0231
Chociaż jak przeszukam katalog Denso w/g pojazdu to potrzebuję:
DOX 0242
DOX 0246
+ jeszcze te dwie diagnostyczne, co to już za chwileczkę już za momencik....
Natenczas daję odbój w temacie, nie położę przecież takiej kasy podczas gdy sprawa ASB tego samochodu niejasną jeszcze jest...

ED:
Zastanawia mnie dlaczego one różnią się? Przecież robią dokładnie to samo, tylko jedna dla cylindrów 1 i 4 a druga dla cylindrów 2 i 3. Logicznie rzecz biorąc to mogą się różnić jedynie długością kabla i wtyczką, czy dobrze myślę? I imo to samo tyczy sond diagnostycznych, tych za katami, "dolnych" znaczy.

KatalogDenso.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 101 KB

_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
koVal 


Posty: 4462
Skąd: Warszawa - Łowicz
Wysłany: 2017-10-05, 18:39   

Tak jak piszesz, różnią się długością kabla.
Na allegro można dostać DOX 232 za 350zł z wysyłką, z tym że kabel jest o 12cm krótszy niż ten który wymontowałeś.
Jak nowa za droga to wziąłbym jakąś używkę z Internetu. 2 tygodnie na testy wystarczą żęby zweryfikować jej sprawność.

ale ale na Allegro są DOX-0231 za 250zł więc cena zupełnie akceptowalna za markową sondę.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-05, 21:12   

To było pytanie retoryczne, hehe ;-)
Ale dziękuję za odpowiedź i risercz Allegro :-)
Za drogo? Nie, ja nie z tych... Jednak gdy weźmiesz pod uwagę zalecenia z Denso to komplet sond: DOX 0242, 0246, 0277, 0282 w/g cen Denso = 412,75 + 401,05 + 283,4 + 291,35 = 1388,55 PLN Imo to znacząca kwota jak na inwestycje w auto które ma problem z ASB czyż nie?

Używana sonda lambda to jest jakieś rozwiązanie, zwłaszcza jak sprzedajesz furę, bo nie wiadomo jak długo taka sonda jeszcze pociągnie. Ja nie wiem czy ten samochód u mnie zagości na dłużej dlatego wstrzymam się z inwestycjami.

ED:
Zastanawia mnie też jedna sprawa, biorąc te sondy na oko to choć na mojej jest napisane DENSO 0290 to wygląda ona dokładnie jak DOX 0242 czyli sonda najdroższa chyba? A na stronie Denso sonda DOX 0290 wygląda inaczej niż moja wykręcona z fury, hmmm
koVal a skąd Ty wziąłeś jako pasującą DOX 232? (jak sądzę 0232)?
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-09, 13:20   

E, dałem się namówić i teraz nie wiem czy to dobrze?
Taką sondę mi koleś do domu przyniesie za 100zł, no pożyjom uwidim...

MTE-7774.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 23.7 KB

mte-universal-4.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 154.4 KB

_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-09, 17:33   

No jest, bardzo starannie wykonana, ładna rzecz.
W pudełku oprócz sondy oczywiście, są jeszcze cztery tulejki do zaciśnięcia i cztery termokurczki bo wtyczka z kawałkiem kabla zostaje od starej sondy, oraz instrukcja ze schematami połączeń dla różnych firm.
MTE-Thomson -> Toyota:
2 białe = dwa czarne = zasilenie grzałki
szary = biały = masa
czarny = niebieski = sygnał
Opór na grzałce Thomsona wynosi 3,9Ω
W instrukcji jest informacja, że jeśli opór oryginalnej grzałki wynosi 3 do 5Ω to ok, montować, a jeśli 11 do 13Ω to nie używać (przed użyciem - TWS©). Niestety tej informacji nigdzie indziej nie było. Na dokładkę nie wiem ile te oryginalne Denso maja oporu na grzałce? Jedną mam w pizdu spaloną ∞Ω a druga miała 1,75Ω już tam coś się w niej pozwierało a teraz też pewnie ma ∞Ω.
Niestety nie nogę nigdzie znaleźć informacji ile oporu mają Denso?
Trza montować - trudno, nie ma litości! ;-) No jest 50% szansy, że trafiłem :-/
A i ciekawostka, radzą użyć dostarczonych tulejek zaciskowych a nie lutować, bo lutowanie może choć nie musi wprowadzać zakłócenia, hmmm, wot ciekawostka...
ED:
A i jeszcze jedno, gwint tych sond Denso jak i Thomsonów to 18x1,5 to podobno standard jest.
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
maciejza 


Posty: 3713
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-09, 20:33   

a poklikaj:
http://www.trav4.net/oxyg...ircuit-411.html
_________________
nie bądź leszczem, nie chowaj się w aucie przed deszczem
"Lubię pałować po mazurskich winklach", zwykł mawiać dumnie, teraz takie epitafium wypiszemy mu na trumnie
 
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-09, 22:40   

A klikłem, dzięki
Doktoryzuję się teraz także w języku lęguidż. ;-)
Na pierwszy rzut to nie moje trabel kody (DTC) ale może jakaś analogia będzie?
Aj, to tyczy silnika 2AZ-FE, ja mam 1AZ-FE
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2017-10-10, 15:03   

A tam, wtopa.
Mimo resetów błąd P1135 pojawia się nadal.
Niby działa, jakiś prąd tam płynie, ale grzałka jest rozpoznawana jako uszkodzona.
Sama lambda działa.

Kupię dokładnie takie sondy jak tam były jak uporam się z ASB.
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 16