MotoFolwark Strona Główna MotoFolwark
Forum Przyjaciół

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony
Autor Wiadomość
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-03-31, 14:09   Opony

Powitańsko,

sprawa jest następująca. Moje gumki Bridgestone zużyte są w dość dziwny sposób (a może dla mnie dziwny bo się nie znam). Tył wygląda na w miarę OK, za to przód - bieżnik zaczyna być wspomnieniem. Moto jest proste, więc albo to normalne że się tak kończy przednia guma, albo było szlifowane, przednia opona była uszkodzona i wymieniona na dobrą używkę, coby go puścić między ludzi. Nieistotne, istotny problem.

Muszę albo wymienić obie gumy (wtedy tył pójdzie na Allegro) albo tylko przód.
Jeśli wymienię obie, to biorę Michelin Pilot Road 2 - znajomy polecał, jak macie inne typy to zapodajcie.
Jeśli wymienię tylko przód, to chcę wziąć to samo co mam teraz (Bridgestone Battlax - nie wiem czy dobre bo nie mam porównania do innych).

Pytania:
- jak ocenić zużycie tylnej opony? Po głębokości bieżnika tylko?
- jaka powinna być głębokość bieżnika?
- ewentualne inne oznaki zbliżającej się śmierci opony? Może sam wiek?
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
koVal 


Posty: 4462
Skąd: Warszawa - Łowicz
Wysłany: 2010-03-31, 14:49   

jakies dziwne pytania zadajesz
nabijasz sobie posty czy jak
retorycznie tylko gawedze

pilot road to b.dobre oponki, juz chyba dwuskladnikowe sa, jak szukam opinii w necie o swoich to te czesto sie tam przewijaly

po co wymieniac tyl jak jest dobry, ja bym tak do 2mm zjezdzil (znacznik ma 1.6mm) ale sa tacy co kreca az bedzie rowniutko bo jak zachmurzenie przewidziane to uzywaja innej komunikacji. ACE na ten przyklad, doswiadczony turysta, pojechal do francji na zuzytej oponce az mu sie przetarla doslownie do detki.
Chyba ze opona ma z 5lat to bym zmienil.
Moim zdaniem wazniejszy jest przod i tu bym nie oszczedzal.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-03-31, 15:33   

koVal napisał/a:
jakies dziwne pytania zadajesz
nabijasz sobie posty czy jak

Przejrzałeś mnie :lol:

koVal napisał/a:
pilot road to b.dobre oponki, juz chyba dwuskladnikowe sa, jak szukam opinii w necie o swoich to te czesto sie tam przewijaly

Dwuskładnikowe na bank.

koVal napisał/a:
po co wymieniac tyl jak jest dobry, ja bym tak do 2mm zjezdzil (znacznik ma 1.6mm) ale sa tacy co kreca az bedzie rowniutko bo jak zachmurzenie przewidziane to

Aaa i tu jest trop... to tył mam prawie nowy wg tej głębokości :)

koVal napisał/a:
Chyba ze opona ma z 5lat to bym zmienil.
Moim zdaniem wazniejszy jest przod i tu bym nie oszczedzal.

Hmmm muszę jakoś dojść do roku produkcji... są jakieś oznaczenia o ile pamiętam na samochodowych, to na moto też :) Prawdopodobnie była na moto od nowości... może jej lecieć 5 rok. Moto urodziło się w 2005.
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-03-31, 15:38   

No właśnie, dojedź do znacznika - on wskazuje krytyczną głębokość bieżnika.
Co do opinii z netu - jestem bardzo zdystansowany - wielokrotnie trafiałem na bezsensowne rekomendacje pisane przez dzieciaki niemające pojęcia o czym mówią. Na wielu forach aż roi się od naiwnych pytań i odpowiedzi wprost z takich samych bajek...
Ja bym popytał znajomego Motorka, kogoś kogo znam, do kogo mam zaufanie w kwestiach motocyklowych...
Bardziej wiarygodne wydaja sie testy np w "Motocyklu" :idea:

Na motocyklowych i każdych innych tez jest "data produkcji" - to czterocyfrowy kod, wyglądający jak odcisk pieczęci, tylko z jednej - "zewnętrznej" strony (bo jest odciśnięty gorącym numeratorem, wymienianym co tydzień).
Kod oznacza tydzień w roku np. 2909 = 29 tydzień 2009 roku czyli lipiec 2009.
Tu: 3808 = 38 tydzień 08 roku czyli wrzesień 2008.

Rok_prod.jpg
Plik ściągnięto 21582 raz(y) 10.97 KB

 
 
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-03-31, 22:43   

tws napisał/a:
No właśnie, dojedź do znacznika - on wskazuje krytyczną głębokość bieżnika.

Nie śmiejcie się: gdzie on się pojawia? Nigdy nie dojechałem tak opony...

tws napisał/a:
Co do opinii z netu - jestem bardzo zdystansowany - wielokrotnie trafiałem na bezsensowne rekomendacje pisane przez dzieciaki niemające pojęcia o czym mówią.

Podzielam ostrożność :) Oponki o których pisałem polecali znajomi, zresztą byli ostatnio w Cisnej (para na CBR i kolega Pator :))

tws napisał/a:
Kod oznacza tydzień w roku np. 2909 = 29 tydzień 2009 roku czyli lipiec 2009.
Tu: 3808 = 38 tydzień 08 roku czyli wrzesień 2008.

Dziękować :)
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
PiT 



Posty: 5713
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-03-31, 22:59   

Szukaj na boku opony, po obwodzie, znacznika literowego TWI - to miejsce spłycenia bieżnika w poprzek, przeciętnie o 1,6mm.
_________________
Światowy Dzień Walki z Hoplofobią
 
 
koVal 


Posty: 4462
Skąd: Warszawa - Łowicz
Wysłany: 2010-04-01, 08:47   

data zazwyczaj wybita jest za napisem DOT
trzymaj sie z daleka od 3cyfrowych bo jeszcze takie kwiatki na allegro mozna znalezc, hehe

znacznik glebokosci bieznika wyglada tak

i z boku opony czesto taki trojkacik wierzcholkiem pokazuje gdzie go szukac na biezniku

podsumowanie http://www.oponamotocyklo...miar_opony.html
zwroc uwage na ineksy predkosci i nosnosci, nie bierz nizszych niz przewiduje producent motocykla ale za wyzsze tez nie ma co przeplacac.

nie wiem jak inni ale czesto spotykam sie brakiem takiej jakby podstawowej wiedzy technicznej dobrze ustawionych ludzi zazwyczaj z miasta, nie ironizuje tutaj, po prostu stwierdzam fakt.
dokladnie wczoraj kolega z pracy mowi mi o problemie w aucie, bo mu cos nawiew w kabinie slabiutko dziala, nie wieje prawie a przeciez filtr powietrza niedawno wymieniany i czysciutki jeszcze, hehe.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-01, 08:51   

PiT napisał/a:
Szukaj na boku opony, po obwodzie, znacznika literowego TWI - to miejsce spłycenia bieżnika w poprzek, przeciętnie o 1,6mm.

PiT dobrze prawi - w rowkach bieżnika znajdziesz "wypukłości" - to sa właśnie te znaczniki, sa umieszczone w kilku miejscach na obwodzie opony a wskazują je TWI lub małe strzałki (same groty) z boku opony przy samym bieżniku. Popatrz spokojnie na rowki bieżnika - zauważysz te wypukłości, podobnie patrz uważnie na "krawędź bieżnika" z boku opony - wypatrzysz strzałki wskazujące, że w tym miejscu, przez szerokość bieżnika przechodza znaczniki. Dojeżdżasz oponę do tych wypukłości czyli zostaje jeszcze odrobina bieżnika - to jest właśnie ta graniczna głębokość.

Straciłem etat w Oxfordzie (zabraniają tam jeździć motocyklami - rowerami każą) ale mam nadzieję, że można coś z tego "wykładu" zrozumieć... :roll: ;-)

edit:
O, docent koVal właśnie wyjaśnił Państwu na czym polega wyższość świąt WN nad świętami BN :idea: :mrgreen:
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-01, 09:22   

koVal napisał/a:
...nie wiem jak inni ale czesto spotykam sie brakiem takiej jakby podstawowej wiedzy technicznej...

Świete słowa! Dodałbym jeszcze: "i wyobraźni technicznej na poziomie Prac ręcznych z VII klasy podstawówki"...
Przedwczoraj usłyszałem od dr Mądrali: "wycieraczki mi piszczały więc przesmarowałem olejem" !!!!
wyobrażacie sobie!? - naprawdę wysmarował pióra wycieraczek olejem silnikowym!! Zajebiście ma teraz wycieraną szybę!...
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-04-01, 09:30   

Ale się czepiasz TWS-ie. Piszczały a teraz nie piszczą- czyli naprawił. Denerwuje mnie takie podejście do tematu. Człowiek coś wymyślił i to w dodatku świetnie działa a Wy mu tak po polsku kłody pod nogi. Oj nieładnie człowieku nieładnie ;-) :mrgreen:
_________________
po prostu gutek...
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-01, 09:36   

Oj zaraz "sie czepiasz"...
Teraz widzi przez szybę to samo co widział kiedy palił to świństwo, wiesz... :mrgreen:
Naprawił piszczenie ale zepsuł widoki przecudnej urody... :roll: Obawiam się, że te staruszki na przejściach są interpretowane jako "kłody pod nogi" (jeb jeb - o, następna kłoda... :shock: )
:mrgreen: :mrgreen:
 
 
gutek 


Posty: 5648
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-04-01, 09:45   

tws napisał/a:
Obawiam się, że te staruszki na przejściach są interpretowane jako "kłody pod nogi" (jeb jeb - o, następna kłoda... :shock: )
:mrgreen: :mrgreen:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Co do świństwa to może załatw trochę od kolegi na zlot ;-) :mrgreen:
_________________
po prostu gutek...
 
 
tws



Posty: 2980
Skąd: 3M - Klewki
Wysłany: 2010-04-01, 09:57   

- popytam w Herbapolu... :roll:
:mrgreen: :mrgreen:
 
 
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-04-01, 10:09   

koVal napisał/a:
nie wiem jak inni ale czesto spotykam sie brakiem takiej jakby podstawowej wiedzy technicznej dobrze ustawionych ludzi zazwyczaj z miasta, nie ironizuje tutaj, po prostu stwierdzam fakt.

Spoko :) Dzięki za pomoc, dobra rada zawsze w cenie :)
Mam zamiar kupić opony o identycznych parametrach jak oryginalne przewidziane na ten motocykl, bez eksperymentowania :)

koVal napisał/a:
dokladnie wczoraj kolega z pracy mowi mi o problemie w aucie, bo mu cos nawiew w kabinie slabiutko dziala, nie wieje prawie a przeciez filtr powietrza niedawno wymieniany i czysciutki jeszcze, hehe.

I co było przyczyną?
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
dziki 


Posty: 5233
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-04-01, 10:10   

tws napisał/a:
PiT napisał/a:
Szukaj na boku opony, po obwodzie, znacznika literowego TWI - to miejsce spłycenia bieżnika w poprzek, przeciętnie o 1,6mm.

PiT dobrze prawi - w rowkach bieżnika znajdziesz "wypukłości" - to sa właśnie te znaczniki, sa umieszczone w kilku miejscach na obwodzie opony a wskazują je TWI lub małe strzałki

Dziękować :) Oczywiście kojarzę te wypukłości, przynajmniej na tylnej oponie :D
_________________
emoticons! emoticons!! :mrgreen: :dzik: :albonic: :-P :rzygi:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 18